Ulotka - opis zmian: do wersji 11.2 (11.2.5871) 28.01.2016
Przed rozpoczęciem pracy z programem należy zapoznać się z treścią zmian zamieszczonych w niniejszej ulotce.
Uwaga!
W przypadku pobrania i instalacji enova365 w wersji 11.2.5870 we wdrożeniach z wykorzystywanym modułem Kadry i płace niezbędna jest aktualizacja do wersji 11.2.5871.
Wersja 11.2.5871 zawiera poprawkę w deklaracji ZUS DRA w sposobie wykazywanie wynagrodzenia chorobowego z kodem 331 - świadczenia/przerwy. Kwota wynagrodzenia chorobowego w wersji 11.2.5870 była wykazywana na deklaracji ZUS DRA w polu: 'Kwota wypłaconych świadczeń finansowanych z budżetu państwa'. Instalacja nowej wersji nie wymaga konwersji bazy danych.
Spis treści
- Moduł: Systemowe
- Moduł: DMS
- Moduł: Handel
- Moduł: Kadry Płace
- Moduł: Kasa
- Moduł: Księgowość
- Moduł: Workflow
- Moduł: Systemowe
- Moduł: Pulpity HR
enova365 standard
Moduł: Systemowe
Poprawione funkcje
- Wydruki. Poprawiono problem występujący na wydrukach seryjnych różnego typu do plików PDF z podpisem cyfrowym, polegający na konieczności wyboru certyfikatu dla każdego drukowanego dokumentu. Poprawka polega na zapamiętaniu pierwszego wyboru certyfikatu i wykorzystaniu go do kolejnych podpisów w sesji wydruku seryjnego.
- Wydruki. Naprawiono problem edycji wydruków w środowisku Visual Studio, polegający na wystąpieniu błędu podczas wyświetlania kontrolki GRID w trybie design.
Moduł: DMS
Poprawione funkcje
- OCR. Poprawiono czynność "Rozpoznaj treść" dla plików PDF oraz grafik w przypadku gdy ma być wykorzystywany inny mechanizm niż domyślny - SyncFusion.
- Uprawnienia. W przypadku gdy
- bieżący operator należy do grupy systemowej ustawionej w Grupie systemowej,
- struktura jednostki merytorycznej jest ustawiona,
- definicja katalogowa elementu struktury jest ustawiona
To w takim przypadku elementy struktury są inicjowane prawami z rekordu.
Moduł: Handel
Poprawione funkcje
- Dokumenty handlowe. Przywrócono możliwość edytowania cech do pozycji dokumentów handlowych wprost na liście pozycji. Problem pojawił się w wersji 11.1 i polegał na tym, że nie była ona dostępna na zatwierdzonym dokumencie, choć definicja cechy to przewidywała.
- Relacje. Poprawiono działanie relacji kopiowania z ustawieniem „Wybór magazynu”. W wersji 11.1 takie ustawienie powodowało, że pozycje z dokumentu nadrzędnego nie przenosiły się na dokument podrzędny.
- Dokumenty handlowe. Poprawiono błąd tworzenia zasobów magazynowych podczas zatwierdzania dokumentu MMP. Polegał na tym, że w przypadku użycia w pozycji przesunięcia jednostki pomocniczej, zasób tworzył się w niewłaściwej ilości (niezgodnej z przelicznikiem). Błąd pojawił się w wersji 11.1.
- Dokumenty handlowe. Poprawiono ponowne zatwierdzanie zafiskalizowanego paragonu przeniesionego do bufora. Dotychczas w interfejsie HTML takiego paragonu nie można było ponownie zatwierdzić z poziomu formularza.
Dodatki
- EDI. Umożliwiono odczytywanie i przetwarzanie wartości zapisanych w atrybutach pól pliku XML. Służy do tego nowa metoda SetAttributes() dostępna w definicji komunikatu. Szczegóły opisano w dokumentacji enova.EDI.
Moduł: Kadry Płace
Nowa funkcjonalność
- Deklaracje podatkowe. Wprowadzono następujące funkcjonalności:
- Umożliwiono wysyłkę eDeklaracji IFT-1(13) oraz IFT-1R(13).
- Dodano możliwość seryjnego naliczania deklaracji PIT-R. Czynność dostępna jest z listy Kadry/Pracownicy,Zleceniobiorcy,Wszyscy, w menu Czynności należy wybrać Deklaracje/Nalicz PIT-R.
- Na liście deklaracji PIT (Kadry i płace/Deklaracje PIT) oraz w kartotece pracownika (Deklaracje/Podatkowe (PIT)) są dostępne tylko aktualnie obowiązujące wersje deklaracji podatkowych: PIT-11(23), PIT-40(22), PIT-R(18), PIT-8C(8), IFT-1(13), IFT-1R(13), PIT-4R(6), PIT-8AR(6). ( Poprzednie wersje deklaracji PIT będą dostępne po ustawieniu w Narzędzia/Opcje/Kadry i płace/Deklaracje/PIT-ogólne, parametru 'Na listach deklaracji umożliwiaj dodawanie wyłącznie deklaracji aktualnych i deklaracji za rok poprzedni' na 'NIE').
- Umożliwiono podpisywanie podpisem nieweryfikowanym aktualnych eDeklaracji: PIT-11(23), PIT-40(22), PIT-4R(6), PIT-8AR(6).
Uwaga: Ministerstwo Finansów uruchomiło wysyłkę zbiorczych eDeklaracji: PIT-11Z(23), PIT-40Z(22), PIT-RZ(18), PIT-8CZ(8).
- Wskaźniki. Od 1 stycznia 2016 zaktualizowano wskaźnik 'Minimalna podstawa składki na ubezpieczenie zdrowotne dla osób prowadzących działalność gospodarczą', który wynosi: 3.210,60 zł.
Podstawa prawna: Obwieszczenie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 20 stycznia 2016 r. w sprawie przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, włącznie z wypłatami z zysku, w czwartym kwartale 2015 r. - Nieobecność: Urlop rodzicielski. Dodano przyczynę: Urlop rodzicielski 100%.
- Zasiłek macierzyński. Dodano element wynagrodzenia 'Wyrównanie zas. macierzyńskiego'. Dla osób pobierających zasiłek macierzyński w niższej kwocie niż 1000zł, w celu wyliczenia podwyższenia zasiłku macierzyńskiego, w kartotece pracownika zatrudnionego na etacie na zakładce Etat/Dodatki lub w przypadku zleceniobiorcy na umowie cywilnoprawnej na zakładce Dodatki należy dodać dodatek 'Wyrównanie zas. macierzyńskiego' na okres pobierania zasiłku macierzyńskiego. Jeżeli zasiłek po odliczeniu zaliczki na podatek będzie w niższej kwocie niż 1000zł, na wypłacie naliczy się 'Wyrównanie zas. macierzyńskiego'.
- Kod tytułu ubezpieczenia. Dodano nowe kody tytułu ubezpieczenia:
- 05 80 - osoba prowadząca pozarolniczą działalność, której zasiłek macierzyński nie przekracza kwoty świadczenia rodzicielskiego,
- 05 81 - osoba współpracująca z osobą prowadzącą pozarolniczą działalność, której zasiłek macierzyński nie przekracza kwoty świadczenia rodzicielskiego.
- Struktura organizacyjna. W kartotece pracownika Kadry - pozostałe/Struktura organizacyjna dodano kolumnę 'Okres'. W przypadku, gdy w Narzędzia/Opcje/Ogólne/Struktury organizacyjne na definicji struktury jest zaznaczony na 'TAK' parametr 'Historyczność', to w kartotece pracownika będą widoczne zmiany w strukturze organizacyjnej z wyodrębnieniem okresu.
Zmiana funkcjonalności
- Kartoteka pracownika/Kalendarz/Podstawy naliczania zwolnień ZUS. W kartotece pracownika na zakładce Kalendarz/Podstawy naliczania zwolnień ZUS ukryto kolumny: Kwartalne, Roczne.
Uwaga: Kolumny Kwartalne, Roczne można wyciągnąć przez organizatora listy.
Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo Tutaj. - Informacja IMIR. Zmodyfikowano wykazywanie podstawy składek na ubezpieczenie chorobowe i wypadkowe. Kolumna 'Podstawa wymiaru składek/ chor. wyp.' została rozdzielona na dwie kolumny:
- 'Podstawa wymiaru składek/ chor.'
- 'Podstawa wymiaru składek/ wyp.'.
Poprawione funkcje
- Podstawa chorobowego pracowników tymczasowych. Zmodyfikowano algorytm naliczania podstawy chorobowego pracowników tymczasowych, w przypadku nieobecności w miesiącu, w którym pracownik miał dwie umowy.
Przykład.
Pracownik tymczasowy zatrudniony w okresach: 2015-12-08...18 oraz 2015-12-21...26, przebywał na zwolnieniu chorobowym w dniach 2015-12-21...22. W czasie wyliczania podstawy chorobowego, wynagrodzenie niepotrzebnie było dopełniane do łącznego okresu obu umów, zamiast tylko do okresu drugiej umowy tj. 2015-12-21...26. - Naliczanie wypłaty. W Narzędzia/Opcje/Systemowe/Definicje zadań zmodyfikowano definicje zadań:
- Termin ważności uprawnienia
- Termin szkolenia BHP
- Termin wykonania badania.
W szczególnych przypadkach jeżeli operator miał ograniczone prawa dostępu, to przy zapisywaniu kartoteki pracownika z naliczoną wypłatą, pojawiał się komunikat: 'Brak praw dostępu do danych. Typ zapisu: Soneta.Kadry.BadanieLekarskie, ID:16'.
Uwaga. Po konwersji bazy powyższe definicje zadań zostaną nadpisane.
Wydruki
- Umowa o pracę. Uaktualniono wzór umowy o pracę zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 10 listopada 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 2015 r., poz. 2005).
W związku z dodaniem do wzoru umowy o pracę punktu 'Przyczyny uzasadniające zawarcia umowy', wprowadzono następujące zmiany:
- W Narzędzia/Opcje/Kadry i płace/Kadry dodano listę 'Przyczyny zawarcia umowy o pracę', na której można zdefiniować przyczyny poprzez wybranie przycisku 'Nowy(Przyczyna zawarcia umowy o pracę)'.
- W kartotece pracownika na zakładce Etat/Umowa o pracę dodano pole 'Przyczyną zawarcia umowy o pracę jest', gdzie można wybrać jedną z przyczyn z rozwijalnej listy, które zostały wcześniej zdefiniowane w Narzędzia/Opcje/Kadry i płace/Kadry/Przyczyny zawarcia umowy o pracę.
Uwaga: Poprzedni wzór umowy o pracę jest dostępny w plikach aspx z możliwością podpięcia na liście wydruków. - Zestawienie GUS Z-06. Na opcjach wydruku 'Zestawienie Z-06' dodano parametr 'Zwolnieni (-1 dzień)', domyślnie ustawiony na 'NIE'. Po zaznaczeniu parametru na 'TAK' liczba zwolnionych będzie wyliczana jako data minus jeden.
Przykład.
Pracownik zatrudniony na okres 2013-01-01...2014-12-31.
- Przy standardowym ustawieniu parametru na 'NIE' pracownik jako zwolniony w dziale 5 w wierszu 'Zwolnieni z pracy w okresie od 1 I do 31 XII roku sprawozdawczego' w Zestawieniu GUS Z-06 za rok 2015 nie zostanie wykazany. Jako zwolniony zostanie uwzględniony w zestawieniu za 2014 rok.
- Po zaznaczeniu parametru na 'TAK' pracownik zostanie wykazany jako zwolniony w dziale 5 w wierszu 'Zwolnieni z pracy w okresie od 1 I do 31 XII roku sprawozdawczego' w Zestawieniu GUS Z-06 za rok 2015.
Dodatki
- Import/Eksport RCP. Dodano export przyczyn nieobecności. Zmiana dotyczy wymiany danych z Regitech.
Moduł: Kasa
Zmiana funkcjonalności
- Raporty EŚP. Dodano nową metodę (ImportWyciągówBankowychWorker.Import()) umożliwiającą importowanie wyciągów bankowych przy pomocy dodatku Harmonogram zadań.
Moduł: Księgowość
Nowa funkcjonalność
- Deklaracja CIT-8. Zaktualizowano formularze, wydruki oraz schematy do wysyłki eDeklaracji dla deklaracji CIT-8 do wersji 23 oraz jej załączników: CIT-8 (O) do wersji 10 oraz CIT-D do wersji 5, obowiązujących od 1.01.2016r.
- Deklaracja IFT-2. Zaktualizowano formularz, wydruk oraz schematy do wysyłki eDeklaracji dla deklaracji IFT-2/ IFT-2R do wersji 7, obowiązujących od 1.01.2016r.
- Deklaracja CIT-10Z. Zaktualizowano formularz oraz schematy do wysyłki eDeklaracji dla deklaracji CIT-10Z do wersji 3, obowiązującej od 1.01.2016r.
- Deklaracja VAT-7. Zaktualizowano formularze, wydruki oraz schematy do wysyłki eDeklaracji dla deklaracji VAT-7 do wersji 16, VAT-7K do wersji 10 oraz VAT-7D do wersji 7, obowiązujących od 1.01.2016r.
- Deklaracja VAT-7. Umożliwiono obliczanie korekty rocznej VAT w przypadku rozliczania VAT w oparciu o proporcję działalności gospodarczej do całości działalności, tzw. prewspółczynnik. Na deklaracji VAT w części Informacje księgowe dodano parametr Skorygowana wartość prewspółczynnika, aktywny w pierwszej deklaracji VAT w nowym roku, z możliwością wpisania proporcji działalności gospodarczej do całości działalności, która będzie podstawą do korekty. Tym samym, proporcja wpisana w konfiguracji na zakładce Deklaracja VAT - podstawowe służy do obliczania bieżących rocznych deklaracji i co roku powinna być aktualizowana, a korekta roczna jest obliczana na podstawie proporcji wpisanej w pierwszej deklaracji VAT w kolejnym roku.
Dodatkowo dostosowano zakładki konfiguracyjne: Korekty podatku naliczonego i Sprzedaż, podatek naliczony do wprowadzania danych BO niezbędnych do rozpoczęcia pracy z prewspółczynnikiem.
Zmiana funkcjonalności
- Definicje POV. Zaktualizowano w konfiguracji programu (Narzędzia/Opcje/Ewidencja VAT/Definicje powstania obowiązku VAT) opis podstawy prawnej dla metod powstawania obowiązku VAT.
Poprawione funkcje
- Rozliczenia księgowe. Poprawiono błąd pojawiający się przy kliknięciu przycisku "Rozlicz..." z listy Księgowość/Rozliczenia księgowe, gdy na liście zaznaczono wiele zapisów księgowych. Czynność powinna być wywoływana dla pojedynczych zapisów. Została więc ona wyłączona w przypadku, gdy zaznaczono więcej niż jeden zapis księgowy.
- Obroty i salda. Poprawiono problem nieprawidłowego okresu, który ustawiał się w kontekście list obroty i salda oraz plan kont w specyficznej sytuacji przechodzenia między tymi listami a listami na których nie ma okresu obrachunkowego.
- Ewidencja dokumentów/Dokumenty. Poprawiono mechanizm rozpoznawania rodzaju VAT podczas importowania dokumentów z plików xml. Elementy VAT oznaczone w pliku jako 'usługa' importują się i są odpowiednio rozpoznawane.
- Ewidencja dokumentów/Dokumenty. Przywrócono na dokumencie Rozliczenie kasowe VAT przycisk "Otwórz".
- Słowniki księgowe. Poprawiono błąd związany z brakiem możliwości wpisania tekstu w polu 'Filtr' podczas modyfikacji/budowy definicji słownika księgowego.
- Ewidencja dokumentów VAT. Przywrócono możliwość uzupełnienia daty powstania obowiązku VAT dla dokumentów z definicją POV: "wg dowolnej daty" z poziomu list: Ewidencja dokumentów VAT, Ewidencja dokumentów MOSS.
Wydruki
- Ryczałt. Na wydruku "Zestawienie do PIT-28" poprawiono prezentację kwot w kolumnach prezentujących odliczenia, tak że prezentowane są liczby bez zaokrągleń z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Moduł: Workflow
Dodatki
- Harmonogram zadań. Skrócono czas sprawdzania przez Harmonogram zadań czy zaszły zmiany w konfiguracji w bazie danych.
- Harmonogram zadań. Poprawiono logowanie się operatora Harmonogram zadań do bazy danych w przypadku gdy w konfiguracji jest włączone wymuszenie zmiany hasła.
enova365 multi
Interfejs przeglądarkowy
Moduł: Systemowe
Poprawione funkcje
- Dodatki. Poprawiono ładowanie dodatków z bazy danych w instalacjach z serwerem biznesowym (SonetaServer)
- Zabezpieczenia. Poprawiono działanie sprawdzania praw dostępu do funkcji ustawiania hasła do konta.
- Interfejs użytkownika. Poprawiono działanie list podpowiedzi w filtrach nad listami (w niektórych przypadkach kliknięcie w ikonę listy podpowiedzi obok pola nie powodowało wyświetlenia dostępnych opcji do wyboru)
- Pulpity. Poprawiono funkcję odzyskiwania hasła użytkowników pulpitów (pracownika, kierownika, kontrahenta) w przypadku ustawionej opcji wysyłania maili z kont operatorów (nowe hasło jednorazowe wysyłane jest w takim wypadku zawsze ze skrzynki ogólnej, ustawionej w zakładce Opcje/Systemowe/Asystent)
Moduł: Pulpity HR
Poprawione funkcje
- Wnioski o nieobecności. Poprawiono mechanizm składania wniosków o 'Urlop opiekuńczy (art. 188 kp, godz)'. Przy próbie dodania trzeciego wniosku o 'Urlop opiekuńczy (art. 188 kp, godz)' pojawiał się komunikat: 'Przekroczono dopuszczalny limit lub brak przydzielonego limitu'. Problem występował przy ustawionym w Narzędzia/Opcje/enovaNET/Kadry NET parametrze 'Weryfikacja limitu nieobecności' na 'TAK'.
Dodatkowo zmodyfikowano formularz wniosku o 'Urlop opiekuńczy (art. 188 kp, godz)'. Zmieniono:
- zamiast pola 'Niewykorzystany limit nieobecności (dni)' dodano pole 'Niewykorzystany limit nieobecności (godz.)'
- zamiast pola 'Pozostaje po uwzg. niezatwierdzonych wniosków (dni)' dodano pole 'Pozostaje po uwzg. niezatwierdzonych wniosków (godz.)'.
Uwaga: W Narzędzia/Opcje/Systemowe/Definicje zadań zostały zmodyfikowane definicje zadań: 'Wniosek urlopowy - kierownik' oraz 'Wniosek urlopowy - kierownik(pojedynczy)'. Po konwersji wymienione definicje zostaną nadpisane.